Laatst bijgewerkt: 28 september 2025
Deze privacyverklaring is van toepassing op de diensten van Studio HMC ("wij", "ons", "onze"). Wij zijn ons ervan bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt of onze diensten afneemt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren.
Ons privacybeleid is opgesteld conform de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de Europese Unie.
1. Wie is de verwerkingsverantwoordelijke?
Studio HMC
Voor vragen over uw privacy kunt u contact opnemen via contact@studiohmc.nl.
2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verwerken persoonsgegevens over u doordat u gebruikmaakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij (mogelijk) verwerken:
- Contactgegevens: Voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer.
- Bedrijfsgegevens: Bedrijfsnaam, functie, zakelijk adres.
- Facturatiegegevens: Bankrekeningnummer, btw-nummer en andere gegevens die nodig zijn voor een correcte facturatie.
- Communicatiegegevens: Inhoud van e-mails, correspondentie en notities van telefoongesprekken.
- Projectgegevens: Alle persoonsgegevens die u aanlevert en die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeengekomen consultancy-opdracht.
3. Met welk doel en op basis van welke grondslag verwerken wij persoonsgegevens?
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Het uitvoeren van een overeenkomst: Om onze consultancy-diensten te kunnen leveren, offertes op te stellen en contact met u te onderhouden over de opdracht.
- Facturatie en financiële administratie: Voor het afhandelen van betalingen en het voldoen aan onze wettelijke administratieplicht.
- Communicatie: Om contact met u op te kunnen nemen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.
- Wettelijke verplichtingen: Wij zijn wettelijk verplicht om bepaalde gegevens te bewaren, bijvoorbeeld voor de Belastingdienst.
De rechtsgronden voor deze verwerkingen zijn:
- De uitvoering van de overeenkomst die we met u hebben gesloten.
- Het voldoen aan een wettelijke verplichting (zoals de fiscale bewaarplicht).
- Ons gerechtvaardigd belang om onze bedrijfsactiviteiten uit te kunnen voeren.
4. Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen:
- Klantgegevens: Wij bewaren uw gegevens gedurende de looptijd van onze zakelijke relatie.
- Administratieve gegevens: Voor onze financiële administratie hanteren wij de wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Correspondentie: E-mails en andere communicatie worden bewaard zolang dit relevant is voor de uitvoering van de overeenkomst of voor toekomstige naslag.
5. Delen van persoonsgegevens met derden
Wij verkopen uw gegevens niet aan derden en delen deze uitsluitend indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Voorbeelden hiervan zijn:
- Boekhoudsoftware: Voor onze financiële administratie.
- Cloudopslag: Voor het bewaren van projectdocumenten en communicatie.
Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.
6. Beveiliging van persoonsgegevens
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende technische en organisatorische maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
7. Uw rechten als betrokkene
U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
- Recht op inzage: U heeft het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht op verwijdering: U kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen. Hieraan kunnen wettelijke verplichtingen in de weg staan.
- Recht op beperking van de verwerking: U kunt ons verzoeken de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
- Recht op overdraagbaarheid: U heeft het recht om uw gegevens in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te ontvangen.
- Recht van bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
Als u gebruik wilt maken van een van deze rechten, kunt u een verzoek sturen naar contact@studiohmc.nl. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op uw verzoek.
8. Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. U heeft daarnaast altijd het recht om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
9. Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.